در آستانه شروع هفته پنجم بوندس لیگا: ذره بینی روی 4 هفته اول

تا اینجای فصل 17 ضربه ی پنالتی گرفته شد که 14 ضربه از آن ها به هدف نشست و سه ضربه به هدر رفت

پس از دو هفته تعطیلی بوندس لیگا و انجام بازی های ملی، از امشب هفته پنجم آغاز خواهد شد تا بار دیگر شور و هیجان به فوتبال دوستان آلمانی باز گردد اما در آستانه ی آغاز این هفته نگاهی اجمالی داشته باشیم به آنچه که در هفته های گذشته سپری شد که می تواند نوید گر آخر هفته ای هیجان انگیز باشد.

 دورتموندی های صدرنشین

 تا اینجای کار فصلی برجسته برای دورتموندی ها رقم خورده است. مردان یورگن کلوپ تنها تیمی هستند که در هر چهار دیدار ابتدای فصل پیروز بودند و صدرنشین بوندس لیگا هستند چهار پیروزی در چهار دیدار یادآور شروع وستفالنی ها در فصل 2002-2001 است که به قهرمانی آن ها منجر شد. ورود پیر آئوبامیانگ و هنریک مخیتاریان قدرت تهاجمی دورتموند را افزایش داده است هتریک آئوبامیانگ و دو گلی که مخیتاریان به ثمر رساند نقش بسزایی در موفقیت های ابتدای فصل زردها داشت.

 

میزبانان پیروز

تا اینجای فصل از 36 دیدار انجام شده 22 بازی را میزبانان به سود خود به پایان رسانده اند و هشت تیم هستند که در خانه خود شکست نخورده اند. تنها تیمی که در دیدارهای خارج از خانه امتیازی از دست نداده است بوروسیا دورتموند است از نکات جالب توجه دیگر تعداد تساوی ها در این فصل است تنها پنج دیدار در چهار هفته به بن بست رسیده است که این آمار در 31 سال اخیر کم سابقه بوده است.

 

گلباران در بوندس لیگا

در این پنج تساوی هیچکدام با نتیجه ی بدون گل به پایان نرسیده است باورنکردنی است. بوندس لیگا با نتیجه ی 0-0 بیگانه است و چنین نتیجه ای را نمی تواند به اندازه ی کافی در آن مشاهده نمود تعداد گلهای به ثمر رسیده شده در این چهار هفته در بررسی 20 سال گذشته چشم گیر بود: در هفته های ابتدایی 141 بار توپ از خط دروازه ها عبور کرد که میانگین 3.36 گل در هر بازی را به جای گذاشت. میزبانی هوفنهایم از مونشن گلادباخ و مصاف دورتموند و هامبورگ در هفته پیش رو بعید است که این آمار را تغییر دهد. 

بازهم یک مولر گلزن

"مولر" نام ها در فوتبال آلمان زیاد هستند و هرجا از گلزنی مولر اسم برده می شود همه به یاد "بمب افکن" بایرن گرد مولر افسانه ای می افتند. او در فصل 72-1971 موفق شد با چهل گلزده آقای گل بوندس لیگا شود و رکوردی جاودانه را به یادگار بگذارد. اما در این فصل توماس توشل مولر جدیدی را معرفی کرده است. نیکولای مولر در چهار هفته برای ماینتس پنج گل به ثمر رسانده است و اگر آمار خود را حفظ کند می تواند در پایان فصل با 43 گل رکورد گرد مولر را جا به جا کند.

نقطه ی پنالتی

تا اینجای فصل 17 ضربه ی پنالتی گرفته شد که 14 ضربه از آن ها به هدف نشست و سه ضربه به هدر رفت. دو ضربه از این سه پنالتی هدر رفته متعلق به بایرن بود. ابتدا توماس مولر در هفته نخست مقابل گلادباخ پنالتی را از دست داد و دیگری را نیز دیوید آلابا در دیدار مقابل نورنبرگ توپ را به دستان دروازه بان کوبید. در آن سو نیز کاپیتان هامبورگ رافائل فان در فارت موفق ترین پنالتی زن بود او هر دو ضربه ی خود را به گل نشاند.

پسران برانشویگ، قعرنشینان بوندس لیگا

آینتراخت برانشویگ بدون امتیاز در قعر جدول بوندس لیگا جا خوش کرده است آن ها یکی از سه تیمی هستند که بردی را به دست نیاورده اند و با چهار شکست از چهار بازی ناکام ترین تیم فصل بودند. با بررسی بوندس لیگا در فصول گذشته آینده ی خوبی برای این تیم تازه صعود کرده پیش بینی نمی شود هانزاروستوک با چنین شرایطی در فصل 08-2007 به لیگ پایین تر سقوط کرد هر چند که هانوفر توانست فصل 03-2002 را در جایگاه یازدهم به پایان برسانند. در هفته ی پیش رو برانشویگ میزبان دیگر تیم بدون برد نورنبرگ است که به نظر بازی پر تنشی را شاهد خواهیم بود

منبع:سایت گل